11 December 2013

Allah itu Maha Penyayang

Selalunya Allah menjadikan sesuatu perkara di dalam kehidupan kita untuk mendekatkan hati kita dengan Nya , untuk memujuk hati kita supaya Yakin dengan Kekuasaan Nya , untuk membuat kite merasa kita memerlukanNya. Bayangkan kalau kehidupan kita lalui tanpa sebarang kesulitan ? Pasti manusia itu lahir sebagai manusia berjiwa angkuh . Jadi perlunya Ujian dan dugaan supaya kita mampu Melihat dengan hati bahawa Allah itu Maha Besar lagi Maha Berkuasa , cuma apa yang kita perlu lakukan yakin bahawa Allah sentiasa Melindungi hamba - hamba Nya .

Dalam hidup , kadang - kadang kita terjumpa mereka yang tak ikhlas berkawan dengan kita , kita terjumpa dengan mereka yang suka membebankan kerja kita , kita terjumpa dengan orang yang suka membuat cerita , kita terjumpa dengan mereka yang suka memutar belitkan certa , kita terjumpa dengan mereka yang berhasad dengki , kita terjumpa dengan mereka yang cuba membuatkan kita terjatuh .


Terfikirkah kita kenapa dan mengapa ? 

Allah mahu memberi kita sesuatu pengajaran , pengalaman dan peringatan hebat dalam hidup kita supaya kita tidak menjadi salah seorang daripada mereka , supaya kita berwaspada dalam kehidupan, supaya kita perbaiki diri , perbaiki hubungan kita dengan Allah , manusia , alam sekeliling , supaya kita membersihkan hati kita dari segala penyakit hati , supaya kita belajar memaafkan , supaya kita berdoa diberikan kekuatan , supaya kita memohon perlindungan dariNya  , memohon supaya dipermudahkan segalanya , mungkin kadang-kadang kita terlupa dan terlalai untuk berdoa padaNya , dan mungkin kita berdoa tanpa sebarang pengharapan yang tulus , Allah mahu mengajar kita erti keihkhlasan , betapa  Allah itu Maha Penyayang .


Cuma , kadang - kadang , hati manusia ini berbolak- balik . Merasakan diri dianiaya , merasakan diri terlepas dari pandanganNya , merasakan diri perlu mendapat situasi yang lebih baik .


Yakinlah bahawa ALLAH benar-benar mahu mengajar kita erti kehidupan supaya kelak kita menjadi manusia berjaya dunia dan akhirat , ameen . Berdoalah supaya kita dilindungi dari segala prasangka yang membinasakan.
keeps a good vibes 

biarkan alunan positif yang bermain di hati . pastikan ianya positif kerana aura positif menarik magnet positif !
 ;)

p/s :  Allah itu Maha Mengetahui lagi Maha Penyayang 
syu.

No comments:

N.U.F.F.1

FoLLowers~! ^_^

shout , please ? ;p