11 April 2012

Mama & Fettuccine ;)

agak lame jugak tak bukak blog ! hehe
last update 27 January 2012 . hampir 3 bulan tak bukak blog ?

Busy sikit. heh ? hehe ;p

Sekarang tengah cuti sekolah seminggu ! bukak sekolah , ade Ujian .Pengawetan ? hehehe ;p dan  Spektroskopi ? dan Food Chemistry? dan Kaedah Pemisahan? dan Advanced Food Analysis? dan Nutrition? dan Biometry dan Dr kate Biometry xde Ujian Pertengahan Sem 

yeay ! ^^

sile bace buku sekolah syu  ! heh ? dush3! ;p


Owh . . hari ni 11 April 2012 bufday mama ! yang ke ** . hehehehe . sile teke ? ;p
happy bufday mama ! semoga mama dirahmati dan diberkati ALLAH dan tak nakal nakal  dan sayang kiteorang lebih lebih dan semoge keluarga kita bahagia ke akhir hayat ! ameen ;) 

Mmmuuuaaahhhhh303x !  ;p

sebulan lagi bufday arwah papa . 11 Mei . 7 Mei ni genap 2 tahun papa pergi . Eti rindu papa . sangat ! =_=" 

al fatihah . ameen 



kek untuk amoi mama yang cumel ! angah belikan ;)




 hadiah untuk mama . *tak sempat balut ! giler x senonohnye awak ni syu ! hehehe ;p ingat nak buat coklat tuk mama . tapi x sempat . heh ? hehe ;p

Maka ,hari ni saye masakkan Fettuccine untuk mama dan adik adik dan angah ;)

hehehehehe . meh masak JOM !


Bahan - bahannya :


  1. tomato *nak gune yang puree pun OK ! dan lagi mudah .
  2. carrot * potong dadu
  3. bawang putih (tumbuk - 8-10 biji )
  4. capsicum (lada benggala)
  5. minced meat (beef/chicken)
  6. isi ayam *sebab rajin nak potong !
  7. sausage
  8. bawang besar 
  9. lada kering ( 2- 3 sudu ) yang dikisar
  10. fettuccine San Remo * brand terpulang kepada citarasa . hehe ;p
  11. sos Prego (tradisional)
  12. daun selasih (basil leaf) *tuk naikkan bau .

*mule mule panaskan minyak dan masukkan bawang putih yang ditumbuk sehingga garing dan masukkan lada kering dikisar . kemudian masukkan tomato . dan masukkan sos Prego anda . dan masukkan ayam dan daging kisar dan carrot dan bawang besar dan capsicum dan daun selasih dan garam ! 

*rebus Fettuccine ataupun Spaghetti  . Pilih yang mana mana anda suka bentuk ia ! ^^

OK ! dah siap ! dan MAKAN .dan zzzz ? ;p

eti . 

1 comment:

Puteri Nur Hidayah said...

HOHOHOO...! Sedap nyer lah owg tngok.. Sampai trliur mulut ni, dh lah tngah lapar..

Nyum...nyum.. hehe!

N.U.F.F.1

FoLLowers~! ^_^

shout , please ? ;p